Et utroligt dejligt ord: REJSE (part 1)

august 10, 2007 at 8:14 am 3 kommentarer

Camillas fødder på Bali… måske et af mine yndlingsord. Det har jeg tilsyneladende rigtig meget at sige om, og jeg har derfor valgt at dele dette indlæg op i en lille føljeton. Spændende, spændende.

Faktisk er jeg nok blevet lidt afhængig af det med rejser, og har det egentlig bedst hvis jeg har mindst en helst to rejser at se frem til (hvilket jeg desperat prøver at opretholde på trods af jeg har fået Carmen). De bedste rejser er dem man planlægger selv, især føler jeg mig heldig hvis den overnatning, jeg har fundet er fedt og et stykke udenfor alfarvej. Man skal dog ikke forklejne en god gammeldags chartertur til en græsk ø, og slet ikke hvis man er hoppet på et afbud, ender på et fedt hotel og får det måske lidt skumle værelse oppe på 4. sal, men til gengæld egen ugenerte tagterrasse på 70 km2. Og en lækker strand er jo en lækker strand.

Faktisk er selve planlægningen en ret stor (ikke mindst tidsmæssig) del af rejsen. Lonely planet (på bog) er en god ven her, men også internettet er en guldgrube der bare venter på at blive tømt.

Ikke sådan at forstå, at jeg planlægger hvad jeg skal lave. Helst overhovedet ikke faktisk. Det er da meget rart at vide, der ER noget at lave (som man kan grine over på vej hjem at man alligevel ikke fik lavet), men jeg kan egentlig bare bedst lide at være der, når jeg først er nået frem. Men man skal finde en billig flybillet, og et fedt sted at sove.

Jeg har venner der bruger timer på at sidde på HiFi-klubbens hjemmeside. Bestille store fede højtalere, anlæg, forstærkere, kabler eller hvad ved jeg. Shoppe virkeligt igennem. Få lidt adrenalin-kick. Det hele passer sammen, det perfekte anlæg. Lade øjnene glide ned over indholdet i indkøbsvognen. Og KLIK, så var vinduet lukket. Dejligt. Så har man det godt igen. Sådan har jeg det med rejser.

Mere om hvor jeg får mine rejsekick i morgen…

Entry filed under: lykke, Rejse, Verden.

One word REJSE (part 2) – Volare

3 kommentarer Add your own

  • 1. Søren  |  august 10, 2007 kl. 9:42 am

    Jeg vil med!!!

    Svar
  • 2. Claus Gamborg Bruun  |  august 10, 2007 kl. 10:29 am

    Sådan havde jeg det med edbpriser.dk på et tidspunkt. Nu er det blevet http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore 🙂
    Men det har været dejligt at nyde godt af dine fund, især når I selv har taget med.

    Svar
  • 3. REJSE (part 3) - En seng « Camilla Bruun  |  august 20, 2007 kl. 8:48 am

    […] ikke er så stor forskel på at være en rygsækrejsende eller charterturist. Jeg har jo selv tidligere peget på, at man ikke skal foragte en god gammeldags chartertur (slet ikke hvis man kan komme billigt af […]

    Svar

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


