Et borgeligt ord

august 28, 2007 at 5:33 pm 1 kommentar

I denne weekend var jeg – som nok en del andre – til bryllup. Bryllupper er altid dejlige og det her var helt specielt: der blev talt polsk, amerikansk, dansk, hebraisk, fransk og vistnok en velkendt helsingøransk dialekt som uindviede kunne forveksle med ung-købehavnsk.

Lørdag sagde parret JA til hinanden på borgelig vis – hvorefter de skulle “danse” overfor hinanden på stole båret oppe i luften af gæsterne. Søndag var det så tid til den jødiske velsignelse, som sluttede af med at brudeparret sagde et par ord til hinanden – meget fint synes jeg – og tilsidst trådte gommen så på og smadrede et glas!

 Fedt at være med til og opleve…

Entry filed under: bryllup, fest, Kærlighed, Ord.

Fantastisk lækker nyhed En kæmpe bunke ord…

1 kommentar Add your own

  • 1. Søren Olesen  |  april 8, 2010 kl. 12:39 am

    Hej,
    Det, du beskriver, er den rene kærlighed. Den nye (eller ny-opblussede) kærlighed, hvor der faktisk ikke er noget negativt at sige, tilføje eller tænke.

    Fantastisk smukt! Det er da også berigende at opleve andre traditioner end de danske. Som du fremhævede med at sige nogle ord, kan de være smukke – … re end hvad vi forestiller os.

    Lad der komme flere af sådanne oplevelser!

    Svar

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


