Spritnye ord!

september 3, 2007 at 8:33 pm Skriv en kommentar

Mam-mam-mamDer er jo et eller andet fantastisk i at få bekræftet, at den er god nok: der er for alvor intelligens inde bag de smukke øjne hos min lille datter. Derfor er jeg intet mindre end pavestolt over, at Carmen nu er begyndt at kommunikere! Det startede allerede i juli måned, hvor en noget rusten røst erklærede “Mam-mam-mam” (se evt. filmen her – optaget til faren der var på Roskilde Festival). Og nu er der faktisk ingen tvivl, det betyder “jeg er sulten/uhms det er dejlig mad”.

Endnu større var min lykke da Carmen (i forskrækkelse over hun troede jeg gik min vej – ak ja, de kalder det seperationsangst) udbrød “MA!”. Om natten er hun snedig, hvis hun vågner og hun ikke synes fars arm duer (igen: seperationsfase) siger hun “MO-aaar, MO-aaar”. Men kun om natten. Enkelte dage har hun ville have min opmærksomhed med et “MO!” – og den har hun fået lige med det samme 🙂

Et sidste ord (eller lyd med betydning om man vil) er et meget højt “IH!” [flakse-flakse med armene], som betyder “Hvad er det for en? Er den farlig eller smager den mon godt?”. Noget der forekommer dagligt og ofte i forbindelse med honningmeloner, ferskner eller hunde!

Jeg har tidligere rundet emnet babytegn, og det kan da være den sidste tids begivenheder giver mig blod på tanden til at komme igang. Jeg kunne i hvert fald vildt godt tænke mig det her sæt med 50 kort med ord og forslag til tegn.

Entry filed under: babytegn, Carmen, lykke, Ord, Sjov.

Mashup – sejt dansk eksempel Ord om kræft – fra dem, der har det inde på livet

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


