Ord om kræft – fra dem, der har det inde på livet

september 19, 2007 at 8:51 am Skriv en kommentar

Blog om kræftSå er empiriindsamlingen til mine sidste ord på ITU skudt igang, med et rigtigt interessant møde igår med to medarbejdere fra Kræftens Bekæmpelses webteam. De fortalte om den nyligt opstartede Blog om kræft, som er en gruppeblog, hvor foreløbigt fem patienter og en enkelt medarbejder fra Kræftens Bekæmpelse skriver. Meget spændende projekt, synes jeg.

Noget de på Blog om kræft især har haft succes med, er at de har udnævnt en såkaldt BlogMor, den ene af de to jeg interviewede. Hun skriver ikke selv på bloggen, men sørger for at feedbacke på det, de andre skriver, komme med inputs til opstillingen af teksten, med gode forslag til emner at skrive om osv. Tænk at have sin egen BlogMor! Det kunne de fleste nystartede bloggere vist ønske sig. 🙂

Jeg forestiller mig jo, at jeg kan bruge dem som case til at se på, hvordan man ved at bruge nogle it-projektledelsesværktøjer kan få startet et godt og velkørende socialt medie op i organisationssammenhænge. Nu må vi se hvad der dukker op af spændende konklusioner, når jeg har bearbejdet interviewet!

Entry filed under: It, kommunikation, Ord, patientkommunikation, projekt.

Spritnye ord! Direktørblogging – en “lunken vehicle”?

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


