Manden med de gyldne ord

oktober 2, 2007 at 7:47 am 4 kommentarer

I dag får vi så besøg af Clinton, som bl.a. kommer til København for at tale om sin bog “At give for at tale om global toppolitik. Om det er ren promotion, eller han får penge for det, er svært at sige…

Eller er det?

Jeg har tidligere omtalt Chicago Crime, som nok må anses for at være forbilledet indenfor mashups. Nu har E-jour været så venlige at interviewe manden bag, Adrian Holovaty, som også er manden bag mashuppen Clintons Golden Voice. Her skulle man angiveligt (det er ikke lykkedes mig at åbne den endnu, så jeg venter i spænding) kunne se hvor og hvornår – og nogle steder også læse med hvilke ord – Clinton har holdt foredrag i årene 2001-2005. Og nåh ja, så kan man også se at han får noget der ligner i snit 150.000$ pr stk. og holder omkring et om dagen. Så det går vist meget godt med det. Til gengæld kan man læse, at kun 20% ryger ned i lommen som personlig indkomst, resten er gået til donationer eller er afholdt uden betaling.

Det kunne være fedt hvis 1) jeg kunne åbne mashuppen og se det med egne øjne, 2) hvis den blev opdateret med nyere data.

Entry filed under: Bog, events, kbh, Mashup, Ord.

Direktørblogging – en “lunken vehicle”? Free Burma!

4 kommentarer Add your own

  • 1. Mette G  |  oktober 6, 2007 kl. 2:11 pm

    Hey mashup girl, tjek lige denne – Dog igen igen integration til googlemaps, men live mms opdatering fra den ungdom, den ungdom:
    ØJENVIDNEBERETNINGER – modkraft.dk
    Pretty cool kommunikation, hvis du spørger mig 🙂

    Svar
  • 2. Camilla Bruun Jakobsen  |  oktober 6, 2007 kl. 2:54 pm

    Mette, du er som altid up front – hvor er det sejt! (Har tilladt mig at gemme den lange url i et link, den brød lige med tekstfeltet)

    God idé at bruge mms-øjenvidneberetninger. Kunne det ikke være endnu mere fedt hvis der var offentliggjort et nr, alle kunne mms’e til…?

    Svar
  • 3. Mette G  |  oktober 7, 2007 kl. 8:43 am

    Jo – Det er den evige afsenderdiskussion om, hvem der skal kunne deltage, når man bruger et web 2.0 medie, hvor tanken ellers er, at alle skal kunne deltage!!
    Ført til yderligheder på min gamle arbejdsplads, hvor blogindlæg nu afsluttes med en stor fed “Der kan ikke oprettes kommentarer til dette indlæg”:
    Integrationsministerens blog
    (denne gang huskede jeg at lave det som et html-link ;-))

    Svar
  • 4. Mere mashup « Camillas ord  |  oktober 7, 2007 kl. 3:30 pm

    […] Øjenvidneberetning fra Modkraft.dk (tak for tippet til Mette G.), hvor en række forudbestemte øjenvidner kunne indrapportere hvad de så på gaden […]

    Svar

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


