Villy vinder

november 28, 2007 at 7:22 pm Skriv en kommentar

Sjældent har en hjemmeside fået så meget omtale som Facebook, ikke mindst pga. de to fløjes ledere, der battlede om at få flest venner. Da valgdagen oprandt – og når man taler om politiske partiers brug af sociale medier, så er det tilsyneladende ofte sådan, at det, der sker efter valgdagen er betydningsløst – havde Anders Fogh vundet med over 4000 venner. Men så kom Villy på banen! Og pt. er stillingen i formandsfacebookvenne-battlen:

Helle har 4976 venner
Anders har 4987 venner
Mens Villy trumfer med 4992 venner på Facebook.

Nu havde SF jo et umanerligt godt valg, og det kan selvfølgelig være det, tallene understreger. Men måske tallene også siger noget om at SF’s vælgere er fremme i skoene, når vi taler sociale netværkstjenester? Måske det siger noget om en rød tendens på Facebook. Uh, jeg kan godt forstå at markedsføringfolk føler sig fristede til at eksponere venner og venners venner for reklamer og “anbefalinger” – også kaldet social ads.

Reklamer

Entry filed under: hjemmesider, Ord, social networking, valg.

Flyt magten! Mashups – legende lette brugergrænseflader

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


%d bloggers like this: