Du må ikke Google

december 12, 2007 at 9:54 am Skriv en kommentar

Tænk hvis du ikke kunne google. Tænk hvis du gik ind på din iGoogle eller Netvibes for at tjekke dagens feeds, og du ikke fik lov. Forestil dig du lige ville tjekke en video på Youtube og den ikke kunne blive vist, fordi din regering havde bestemt at sådan var det.

Det er lidt svært at forestille sig. For mig. Ikke desto mindre kan man på Acces Denied – dagens mashup på Mashup Awards – bl.a. se at man i Iran fra i september ikke har kunnet bruge Google, og at man i Kina ikke har haft fuld adgang til Flickr mens Youtube, Typepad blogs og en del andre sider er helt blokerede af “The great firewall of China”.

Endnu engang styrker det informationerne at blive præsenteret visuelt.

Entry filed under: alvor, hjemmesider, It, Mashup, Ord, Verden.

Mashups – legende lette brugergrænseflader Så NU sker der noget

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


