Mashup eller ikke at mashup

marts 23, 2008 at 7:13 pm 2 kommentarer

Hvornår er noget et mashup? Skal der være to datakilder, og skal de begge være eksterne? Er noget et mashup, lige så snart man viser det på et kort?

Det kan man sikkert bruge lang tid på at diskutere. Og det er også vigtigt. Man skal vide hvad man snakker om, når man snakker om det. Men i mine øjne er pointen med mashups netop, at det er en fremragende måde at vise sine data på. Nogle ting er bare nemmere at forklare og forstå i billeder end i ord (desværre når man nu er ordfan). Derudover kan det bare blive helt rigtigt smukt, når man visualiserer nogle eller tørre facts. Og enhver ved jo at man performer bedre, hvis man bliver påvirket positivt. Det vil sige, at brugerens hjerne simpelthen kører i et lidt højere gear, hvis det hele er lidt lækkert at se på. Så gør dine data visuelle, og gør dem nemmere at forstå.

Hvis du er til visuelle data, så læs den her helt vildt omfattende liste som Sarah Perez har lavet.

Entry filed under: hjemmesider, kommunikation, Mashup, sejt, Visuelle data.

Remix din rejse Hvad vil I opnå med sociale medier?

2 kommentarer Add your own

  • 1. Mads-Peter  |  marts 24, 2008 kl. 5:50 pm

    Mange tak for linket til Sarah Perez liste. Den kendte jeg ikke. 🙂

    Svar
  • 2. Camilla Bruun Jakobsen  |  marts 24, 2008 kl. 7:12 pm

    Azzå… ok hvor vildt. Fedt du kan bruge det 🙂

    Svar

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


