Fjæsen

februar 13, 2009 at 12:12 pm 1 kommentar

To millioner danskere kan ikke tage fejl: Der er gang i snakken – og ikke mindst i snakken om – Facebook. Som jeg jo er; ret fascineret af ord, kan jeg ikke lade være med at forundres over de nye sproggevinster, vores allesammens nye intranet har ført med sig.

På samme måde som man kan “google” kan man selvfølgelig også “face”. “Sorry, du må vente med at få din kone tilbage – vi facer”, læste jeg på et familiemedlems wall fornyligt. Og: “Velkommen til Fjæsen”, eller lidt tættere på opdraget: “Fedt du (endelig) har fået en profil på Fjæsbogen”, er vel nok på top ti over mest brugte velkomsthilsner, når bekendte får en profil.

Børn og unge sidder sædvanligvis længst fremme i sprogbussen, ikke mindst når det drejer sig om medieret kommunikation. I Forbrugerstyrelsen har vi lavet en lille film om det her med ikke rigtig at kunne følge med, når der kommer fart på web-lingo’en:

Filmen er en kampagnefilm for Forældre til onlinebørn

Entry filed under: Film, Forældre, Forbrugere, Forbrugerstyrelsen, hjemmesider, kommunikation, Onlinebørn, Ord, social networking, sociale medier, Unge, web 2.0. Tags: , , , , .

Forbrugerinddragelse på Forældre til onlinebørn Red et ord

1 kommentar Add your own

  • 1. 8. klasse  |  november 26, 2009 kl. 10:15 am

    Det er utroligt som tiderne skifter. Når man har bedsteforældrerme på besøg, kan man sagtens høre at de kommer fra en helt anden “sprog generation”. Det er også meget vigtigt, at man tilpasser sig hinandens sprog, så man kan forstå den kommunikation man har gang i.

    Svar

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


