Luksusfælden

marts 16, 2011 at 9:55 pm 1 kommentar

Jeg er røget i luksusfælden. Ikke på den der “jeg-har-19-forskellige-kreditorer-på-nakken”-agtige måde. Det handler ikke om penge – men om tid. Når det kommer til tid, er jeg big spender. Så meget så jeg bliver jeg flov over, jeg ikke nåede, det jeg ville. Jeg udskriver konstant dækningsløse tidschecks og ved inderst inde godt, at jeg måske ikke får “hentet tidligt” i børnehaven, får “tanket på vej hjem” eller liiige ordnet de der småting, der gjorde at mit hjem så nogen lunde acceptabelt ud.

For at par år siden var jeg en nogenlunde stabil blogger. Jeg skrev med en ret jævn frekvens, og folk omkring mig spurgte hvordan jeg fik tid. Svaret var: jeg gider ikke se fjernsyn (eller: jeg gider ikke se så meget fjernsyn). Ok, når man har små børn og arbejde, så er man rimeligt booket op fra cirka 6.20-20.00 hver dag. Det vil altså sige at man har en mager konto på 2-3 timer man kan realisere sig selv på hver dag.

Og hvad er så den største luksus? At stene fjerner (igen) eller lave bare én lille bitte ting hver dag – og så stene fjerner straks bagefter?

Hvad med dig? Hvad er tidsluksus for dig?

Entry filed under: Ikke kategoriseret. Tags: , , .

Red et ord Få flere kommentarer på din Facebook side

1 kommentar Add your own

  • 1. Jens Søndergård  |  maj 17, 2011 kl. 9:26 pm

    Hej Camilla,

    Hvis bare du kunne få dit budskab ud om fornuftig dialog i facebook grupper til de mange tusinde virksomheder som udelukkende benytter facebook ud fra en ide om at reklamerer. Ikke at jeg selv tror på at folk ikke godt vil skabe en dialog med sine facebook “followers”, men det er nok nærmere “hvordan det kan gøres” der mangler hos de mange virksomheder,

    Men mon ikke der kommer mere fokus på dette i fremtiden, 1-2 år så har stort set alle virksomheder en facebook gruppe, derefter skal man igang med optimeringen 🙂

    Tak for en god artikel 🙂

    Svar

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ord, ord, ord

Jeg kan virkeligt godt lide ord. Jeg kan lide at skrive dem, sige dem, tænke dem, og ikke mindst at kløve dem. Det gør jeg her.

Ord jeg har skrevet

Mine ord på Twitter

Feeds


